REKLAMA
Znaleziono 999 wyników
Hotel "Śląsk" (rozbudowa)inwestycja
Pokaż inwestycję
Hotel "Śląsk" (rozbudowa)
Wrocław, Fabryczna, Oporowska 60
Specjalistyczny sprzęt usprawni przewozy koleją na magistrali Śląsk – Bałtykartykuł
Pokaż artykuł
Specjalistyczny sprzęt usprawni przewozy koleją na magistrali Śląsk – Bałtyk
Na tory między Zduńską Wolą Karsznicami a Inowrocławiem Rąbinkiem wyjechał specjalistyczny sprzęt, który zapewni wysoką jakość robót i skróci ograniczenia w ruchu pociągów. Praca wysokowydajnej oczyszczarki tłucznia to element rewitalizacji magistrali Śląsk – Bałtyk, jednego z najważniejszych towarowych korytarzy kolejowych w kraju.
inwestycja
Pokaż inwestycję
Kompleks wielofunkcyjny, ul. Droszyńskiego
Gdańsk, Przymorze Małe, Droszyńskiego 8/11
Koleje Dolnośląskie zmieniają rozkład jazdy: koniec remontu tunelu w Trzcińsku, wraca KD Premium Nadmorskiartykuł
Pokaż artykuł
Koleje Dolnośląskie zmieniają rozkład jazdy: koniec remontu tunelu w Trzcińsku, wraca KD Premium Nadmorski
Od niedzieli, 9 czerwca, wchodzi w życie kolejny w tym roku rozkład jazdy pociągów. Wraz z nim wracają bezpośrednie połączenia Wrocławia Głównego z Jelenią Górą i Szklarską Porębą, a także – podobnie, jak przed rokiem – pociągi Kolei Dolnośląskich dojadą do Międzyzdrojów i Świnoujścia!
Centralna Magistrala Kolejowa przyjaźniejsza dla zwierzątartykuł
Pokaż artykuł
Centralna Magistrala Kolejowa przyjaźniejsza dla zwierząt
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na zaprojektowanie i budowę dodatkowych rozwiązań wzdłuż Centralnej Magistrali Kolejowej, które pozwolą zmniejszyć oddziaływanie kolei na środowisko. Działania te ochronią zwierzęta przed bezpośrednim kontaktem z pociągami oraz podniosą bezpieczeństwo na linii. Wartość zadania to ponad 180 mln zł netto. Inwestycja realizowana będzie ze środków KPO.
[Poznań] Architektoniczne ikony Poznania. Czy buduje się kolejna?artykuł
Pokaż artykuł
[Poznań] Architektoniczne ikony Poznania. Czy buduje się kolejna?
Poznań niewątpliwie wyróżnia się na architektonicznej mapie Polski. Modernistyczne budynki o nietypo...
[Wrocław] Hala "ASCO Śląsk" (nowy ośrodek treningowy)inwestycja
Pokaż inwestycję
[Wrocław] Hala "ASCO Śląsk" (nowy ośrodek treningowy)
Wrocław, Fabryczna
Bałtyk Suninwestycja
Pokaż inwestycję
Bałtyk Sun
Ustronie Morskie, Górna 2
[Wrocław] Galeria Śląskainwestycja
Pokaż inwestycję
[Wrocław] Galeria Śląska
Wrocław
Sielec Renardainwestycja
Pokaż inwestycję
Sielec Renarda
Sosnowiec, Browarna
Budowa Nautic Park w Darłowie rozkręca sięartykuł
Pokaż artykuł
Budowa Nautic Park w Darłowie rozkręca się
Nadmorski apartamentowiec Nautic Park z widokiem na Bałtyk wyrasta z ziemi i wchodzi na zasadniczy e...
Bliżej budowy dwóch nowych, wielkich morskich farm wiatrowychartykuł
Pokaż artykuł
Bliżej budowy dwóch nowych, wielkich morskich farm wiatrowych
Equinor i Polenergia podpisały umowy na transport i instalację fundamentów oraz morskich stacji elektroenergetycznych dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prace na morzu w latach 2026-2027 wykona spółka Heerema Marine Contractors, wykorzystując m.in. statek z dźwigiem o dużej nośności (heavy lift crane). Morskie farmy wiatrowe Bałtyk 2 i Bałtyk 3 o łącznej mocy 1440 MW zasilą zieloną energią ponad 2 miliony gospodarstw domowych.
Kolejny krok ku budowie największej farmy wiatrowej na Bałtyku artykuł
Pokaż artykuł
Kolejny krok ku budowie największej farmy wiatrowej na Bałtyku
Equinor i Polenergia złożyły wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla infrastruktury przyłączeniowej morskiej farmy wiatrowej Bałtyk I, która jest przygotowywana do udziału w aukcji w 2025 roku. Bałtyk I to projekt największej farmy wiatrowej na Morzu Bałtyckim i jednocześnie najbardziej zaawansowany projekt tzw. drugiej fazy rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Polsce.
Seria ważnych kontraktów dla projektów morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3artykuł
Pokaż artykuł
Seria ważnych kontraktów dla projektów morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3
Polenergia i Equinor podpisały serię ważnych kontraktów dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Spółki realizujące oba projekty zawarły umowy z polską firmą Enprom, konsorcjum Smulders Projects i Sif, które wyprodukuje znaczną część stalowych elementów w polskich zakładach oraz firmą Iemants.
Apartamenty Bałtykinwestycja
Pokaż inwestycję
Apartamenty Bałtyk
Jastrzębia Góra, Leśniewo, Jantarowa 3
Ruszyła budowa morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Ruszyła budowa morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 [FILM]
Dwie lądowe stacje elektroenergetyczne, trasy kablowe łączące wybrzeże z infrastrukturą energetyczną, baza serwisowa w Łebie – rozpoczęła się budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. Po podjęciu w maju br. finalnych decyzji inwestycyjnych i zamknięciu rekordowego w historii polskiej energetyki finansowania projektowego, jeden z największych projektów energetycznych współczesnej Polski wszedł w fazę realizacji.
Equinor rusza z budową bazy serwisowej w Łebie. Uroczyste wmurowanie kamienia węgielnego [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Equinor rusza z budową bazy serwisowej w Łebie. Uroczyste wmurowanie kamienia węgielnego [ZDJĘCIA]
W Łebie, gdzie wiatr i morze od lat kształtują krajobraz, rozpoczął się nowy rozdział w historii miasta i regionu. We wtorek, 4 marca 2025 roku został symbolicznie wmurowany kamień węgielny pod budowę bazy operacyjno-serwisowej morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3. To strategiczna inwestycja Equinor, która umacnia pozycję regionu jako ważnego ośrodka morskiej energetyki wiatrowej w Polsce, a także szansa na rozwój rynku pracy i kooperacji z lokalnym łańcuchem dostaw.
Polenergia i Equinor o krok od rozpoczęcia budowy morskich farm wiatrowychartykuł
Pokaż artykuł
Polenergia i Equinor o krok od rozpoczęcia budowy morskich farm wiatrowych
Polenergia i Equinor są o krok od budowy farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim. Realizowane przez obie spółki projekty Bałtyk 2 i Bałtyk 3 otrzymały komplet morskich i lądowych pozwoleń na budowę. Morskie farmy wiatrowe Bałtyk to jeden z największych projektów infrastrukturalnych w historii Polski. Wojewoda pomorski wydał łącznie 17 pozwoleń dla farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3, które dotyczą m.in. instalacji na Morzu Bałtyckim 100 turbin wiatrowych i 2 morskich stacji elektroenergetycznych, ułożenia kabli eksportowych i wewnętrznych oraz instalacji 2 stacji lądowych wraz z infrastrukturą.
Kolejny krok ku budowie największej farmy wiatrowej w polskiej części Morza Bałtyckiegoartykuł
Pokaż artykuł
Kolejny krok ku budowie największej farmy wiatrowej w polskiej części Morza Bałtyckiego
Uprawomocniła się decyzja wydana przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Gdańsku o środowiskowych uwarunkowaniach dla morskiej farmy wiatrowej Bałtyk 1. To krok milowy w realizacji największej farmy wiatrowej w polskiej części Morza Bałtyckiego, która jest rozwijana przez Equinor i Polenergię. Bałtyk 1 szykowany jest do aukcji offshore w 2025 roku.
Morska farma wiatrowa Polenergii i Equinora z pozwoleniem na budowęartykuł
Pokaż artykuł
Morska farma wiatrowa Polenergii i Equinora z pozwoleniem na budowę
Coraz bliżej rozpoczęcia realizacji nowej, wielkiej, wspólnej inwestycji polskiej, prywatnej grupy energetycznej Polenergia i norweskiej firmy Equinor. Wojewoda Pomorski wydał pozwolenie na budowę dla morskiej farmy wiatrowej Bałtyk 2. Będzie liczyć 50 turbin o łącznej mocy 720 MW. Decyzja o pozwoleniu na budowę, zgodnie z przepisami ustawy o promowaniu wytwarzania energii elektrycznej w morskich farmach wiatrowych, podlega natychmiastowemu wykonaniu.
REKLAMA